Smoothie-urile – sănătate la pahar

Smoothie-urile fac parte dintr-un stil de viață sănătos și echilibrat pentru că ele conțin majoritatea macro și micronutrienților necesari unei bune funcționări a organismului. Smoothie-urile sunt folosite de obicei ca parte a unei cure de detoxifiere, dar ele ar trebui introduse în alimentația noastră zilnică, bineînțeles, în măsura în care numărul zilnic de calorii ne permite acest lucru.

Atunci când ești pe fugă și nu ai timp să mănânci un mic dejun bogat în nutrienții care să îți dea energie pentru întreaga zi, optează pentru un smoothie! Acesta poate înlocui cu succes micul dejun sau o gustare între mese atunci când timpul nu este chiar de partea ta. Atenție însă să nu exagerezi și să nu înlocuiești chiar toate mesele cu un smoothie! Îl poți privi ca o recompensă delicioasă și hrănitoare, în locul unei ciocolate care nu ți-ar aduce decât niște grăsimi nesănătoase și fluctuații ale nivelului de zahăr din sânge.

Partea cea mai bună atunci când vine vorba de smoothie-uri este că nu există reguli în prepararea lui și nici vreo rețetă strictă. Poți adăuga tot felul de legume și fructe pe care le găsești prin frigider, lapte, semințe și orice alt ingredient care crezi că ți-ar aduce un aport mare de vitamine, minerale sau acizi grași esențiali. Există totuși un principiu promovat de nutriționiști care spune că proporția corectă ar fi de 80% legume și 20% fructe, iar motivul care stă la baza acestui principiu este fructoza pe care o regăsim în fructe și care poate duce chiar la acumularea kilogramelor în plus (vorbim de această situație doar atunci când smoothie-urile sunt consumate în exces și conțin o cantitate mare de fructe) sau la secretarea unei cantități mai mari de insulină care poate duce în timp la apariția unor probleme de sănătate.

O confuzie care apare de multe ori este atunci când vorbim de sucuri și de smoothie-uri. Practic, sucurile conțin doar zeama rezultată în urma stoarcerii fructelor și a legumelor, în timp ce smoothie-urile conțin și pulpa. Dacă îți dorești să asimilezi mai multe vitamine și minerale, atunci ar fi bine să optezi pentru un suc de legume și fructe, smoothie-ul fiind mai potrivit pentru situațiile în care îți dorești să înlocuiești o masă sau o gustare și să îți țină de foame câteva ore bune. Smoothie-urile conțin și o cantitate mare de fibre care ajută la buna funcționare a sistemului digestiv și la eliminarea toxinelor și a reziduurilor acumulate. Tocmai de aceea, smoothie-urile sunt recomandate în curele de detoxifiere. Aceste cure de detoxifiere sunt indicate mai ales după sărbători, atunci când avem tendința de a mânca mai mult decât de obicei, iar sistemul digestiv este vizibil îngreunat. Smoothie-urile nu fac altceva decât să ajute la eliminarea cât mai rapidă a toxinelor și la asigurarea unei perioade de refacere a organismului. Vei vedea că după o perioadă de detoxifiere cu smoothie-uri de 7-10 zile (perioada recomandată) te vei simți mult mai bine și vei scăpa și de câteva kilograme în plus.

Dacă te simți lipsit de inspirație atunci când vine vorba de prepararea acestor băuturi benefice pentru sănătatea noastră, te invităm pe site-ul ”Casa cu petunii” să încerci două rețete de smoothie-uri, unul cu căpșuni și vin rose, o adevărată experiență culinară a papilelor tale gustative, și unul cu banană, miere și cocos pentru un boost de energie!

 



Ai ceva de adăugat?...

*