Este posibil să ne bucurăm de un corp mai sănătos pe măsură ce îmbătrânim?

Pretutindeni auzim că, pe măsură ce înaintăm în vârstă, organismul începe să dea semne de oboseală și, desigur, de îmbătrânire. Suntem avertizați că vom începe să acumulăm tot mai multă grăsime viscerală, că metabolismul va încetini și vom avea din ce în ce mai puțină energie. Totuși, sunt nenumărate persoane, atât de sex feminin, cât și de sex masculin, care spun că după vârsta de 50 de ani, au început să se simtă din ce în ce mai bine și să arate mai bine ca oricând. În ciuda înaintării în vârstă, procentul de grăsime corporală poate să scadă, pielea poate deveni mai strălucitoare, digestia mai bună, nivelul de energie mai ridicat și odihna mai calitativă.

Totuși, pentru a face în ciudă înaintării în vârstă, este necesar să adoptați un stil de viață cât mai sănătos pe toate planurile. Cert este că niciodată nu este prea târziu să adoptați un regim alimentar mai bun, să vă bucurați de mai multă energie, să luați mai puține medicamente și chiar să preveniți ori să inversați o seamă de boli.

Iată, în rândurile următoare, câteva aspecte pe care le puteți implementa în stilul personal de viață pentru a îmbătrâni într-un mod sănătos și grațios:

Conceptul de „mâncare curată” este mai popular ca oricând, dar are diferite înțelesuri pentru diferite persoane. În esență, a mânca curat se referă la un regim alimentar preponderent vegetal. Practic, o dietă sănătoasă, echilibrată și diversificată trebuie să includă cereale integrale, fasole și leguminoase, legume crude și fierte, fructe, nuci, semințe și proteine vegetale. Mâncarea curată, pentru că exclude alimentele de origine animală, mai este numită și hrană vie, dătătoare de viață. Acum, veți găsi într-un megastore farmaceutic online o varietate de alimente integrale, nuci și semințe, plus foarte multe superalimente și suplimente, așa că vă puteți umple cămara cu cele mai sănătoase ingrediente.

Cât de des mâncăm contează foarte mult. Din nou, ni se spune să mâncăm la fiecare câteva ore pentru a beneficia în mod constant de energie. Totuși, în cazul multor persoane, regula de a mânca la fiecare 2-3 ore sau regula de a avea trei mese principale pe zi și 2-3 gustări nu funcționează, deoarece organismul lor are nevoie de odihnă după fiecare digestie, odihnă pentru a se vindeca și a se reface. De fapt, adevărata foame care semnalează nevoia corpului de hrană vine la mai multe ore după ce am luat masa, nicidecum la două ore.

Chiar dacă nouă ni se pare dificilă schimbarea, papilele noastre gustative sunt mult mai receptive și predispuse la schimbare. Din acest motiv, persoanele care sunt vegetariene de mai mult timp nu mai simt la un moment dat pofta de carne. Mai devreme sau mai târziu, le va displace și gustul de brânză sau de lapte sau de ouă, căci papilele gustative s-au obișnuit cu gustul legumelor. Până la urmă, cu propria noastră minte avem de muncit, nu cu papilele gustative.

Pentru a ne bucura de o bună stare de sănătate, corpul are nevoie de hrană bogată în substanțe nutritive. Din nou, alimentele de origine vegetală conțin vitamine, minerale, antioxidanți și fitochimice care susțin o bună stare de sănătate și care combat bolile.

Alimentele vegetale sunt surse la fel de bune de proteine precum carnea. Multe persoane se feresc de un regim alimentar vegetarian, gândindu-se că își vor priva corpul de proteine. Totuși, nenumărate alimente vegetale sunt bogate în proteine și sunt absolut delicioase. Gândiți-vă doar la o brânză pe bază de caju și alte nuci, la un burger de fasole roșie în chiflă din făinuri integrale cu salsa de roșii și ceapă gratinată. Creativitatea în bucătărie nu are limite!

Când aveți pofte necontenite de sare, zahăr, grăsimi, carne, lactate și cafea, organismul vă avertizează că se află într-o stare de dezechilibru. Pe măsură ce reduceți alimentele care creează pofte necontrolate, crește capacitatea corpului de a scăpa de dependența cruntă față de aceste alimente.

În cele din urmă, nu uitați că majoritatea bolilor sunt prevenibile și reversibile. Totuși, mesele aleatorii, curele drastice de detoxifiere și restricțiile calorice nu vor funcționa la nesfârșit dacă nu adoptați pentru totdeauna un stil de viață sănătos și echilibrat. Mai ales după vârsta de 50 de ani, restricțiile calorice, măsuratul porțiilor și verificarea zilnică a greutății sunt periculoase pentru sănătatea fizică și psihică. Doar învățând cum să eliminați poftele toxice și schimbându-vă percepția asupra mâncării, vă veți bucura de o viață sănătoasă, echilibrată și fericită. Până la urmă, mâncarea este un combustibil sacru, nicidecum inamicul nostru!



Ai ceva de adăugat?...

*