Cum să nu îți periclitezi sănătatea dacă lucrezi de acasă

Să ai un job pe care să îl poți face fără probleme de acasă, într-o pereche de pijamale călduroase și sorbind cafea din cana ta preferată, este un vis frumos. De fapt, din ce în ce mai multe industrii încurajează joburile remote, din motive lesne de înțeles: atât angajatorul cât și angajatul consumă astfel mai puține resurse, flexibilitatea este mult mai mare, iar mediul familiar de lucru îi poate stimula angajatului creativitatea.

Însă la fel de bine, munca de acasă, într-un cadru atât de sedentar, ne poate afecta sănătatea în foarte multe feluri. Iată cum:

Lipsa de aer proaspăt și lumină naturală

Dacă lucrezi de acasă, nu te mai poți bucura la fel de des de ieșirile până la magazin, pe care obișnuiai să le faci la fostul tău job, sau de plimbările pe jos până la birou. De fapt, să stai în casă atât de multe ore ( dacă pui la socoteală și somnul din noaptea precedentă ) este un lucru nociv pentru starea ta mentală.

Persoanele care nu se bucură de aer proaspăt pentru o perioadă mare de timp sunt mai irascibile, acuză dureri de cap, stări de greață și amețeli. Lipsa de lumină naturală este de asemenea un factor de indispoziție, de aceea trebuie să ieși în fiecare zi la aer proaspăt, chiar dacă mergi să alergi în parc sau te duci până la magazin după provizii.

Alimentația precară

Dacă lucrezi de acasă și activezi în același timp într-un domeniu solicitant, precum IT-ul sau piața bursieră, mesele pe care le iei pot fi de foarte multe ori pe fugă, nesănătoase, sau extrem de sărăcăcioase. Toată această nepăsare față de modul în care te hrănești poate genera efecte negative pentru organismul tău.

Ulcerul, gastrita, diabetul sau cancerul la stomac sunt urmările grave ale unei alimentații deficitare, întinse pe mai mulți ani. Respectă toate mesele importante ale zilei, la fel de mult cum îți respecți munca și mănâncă întotdeauna sănătos. Consumă zilnic fructe și legume proaspete, suplimente nutritive și bea cel puțin 2 litri de apa pe zi.

Sedentarism
Cel mai mare inamic al jobului de acasă este sedentarismul. Joburile solicitante, chiar dacă sunt remote, implică o perioadă foarte mare de timp în care tu stai nemișcat pe scaun. Această poziție este foarte periculoasă pentru coloana ta vertebrală, deoarece spatele este forțat să stea într-o poziție nefirească.

Astfel, coloană este mult mai expusă riscului deformării, iar tu vei avea mereu spatele strâmb. De aceea, folosește cu încredere o orteză pentru coloana vertebrală, ce ține spatele într-o poziție normală, stimulează mușchii spatelui și atenuează durerile coloanei, de la zona lombară la zona cervicală.

Dacă te bucuri de opțiunea de a lucra de acasă, este important să ai grijă de sănătatea ta, deoarece sedentarismul atrage o serie de riscuri, de care trebuie să ții cont. Mesele precare, lipsa de aer proaspăt sau de lumină naturală, precum și poziția greșită de pe scaun, sunt principalii factori nocivi pentru organismul tău. Așa cum ai văzut în articolul de mai sus, trebuie să ții cont de aceste pericole și să le eviți pe cât de mult posibil, pentru a te bucură de o sănătate excelentă, chiar și atunci când lucrezi remote.

Sursa foto: pixabay.com



Ai ceva de adăugat?...

*