Cele mai bune alimente care detoxifiază organismul în mod natural

Toxinele provenite din alimente, din aer și apă și din toate produsele pe care le folosim zi de zi ne determină adesea să ne detoxifiem întregul organism. Cu siguranță, ați auzit de tot felul de cure de detoxifiere, de tehnici prin masaj sau saună, însă o dietă mai sănătoasă este cea mai eficientă metodă de a vă detoxifia organismul în mod natural. Un regim alimentar echilibrat și bogat în substanțe nutritive corectează deteriorările cauzate de poluare, toxine și de toate substanțele chimice cu care intrăm zilnic în contact. La rândul lor, anxietatea și tensiunea eliberează tot felul de toxine în interiorul corpului nostru, în timp ce consumul excesiv de alimente procesate și de dulciuri contribuie la apariția a tot felul de tulburări digestive severe și subminează sistemul interior.

Cel mai potrivit plan alimentar pentru detoxifierea corpului este unul care include o proporție echilibrată de alimente nutritive și de lichide. Scopul unui astfel de plan alimentar este de a ajuta digestia, de a stimula activitatea metabolică și funcțiile hepatice pentru ca organismul să elimine astfel toxinele și radicalii liberi nocivi prin excreție și transpirație. Iată doar câteva alimente care ajută la detoxifierea corpului într-un mod natural

Fructe de pădure. Sunt bogate în antoxidanți, nutrienți, fibre și minerale esențiale. De asemenea, sunt zemoase, așa că permit eliminarea cu ușurință a toxinelor. La rândul lor, merele, lămâile, strugurii, prunele, roșiile, portocalele și grepfruitul sunt recomandate în regimul de detoxifiere.

Legume verzi. Legumele și frunzoasele conțin clorofilă care, în mod evident, descompune toxinele și susține sănătatea ficatului și hidratarea corpului. De asemenea, pe lângă clorofilă, mai conțin și vitamine, antioxidanți și minerale. Varza kale ar trebui să facă parte din orice regim alimentar.

Semințe și nuci. Aproape toate semințele și nucile se comportă ca soldați în procesul de detoxifiere al organismului. Sunt bogate în fibre, vitamine și minerale și au un indice glicemic scăzut, ceea ce înseamnă că sunt minunate ca gustări.

Ceai verde. Un ajutor de nădejde, ceaiul verde este bogat în antioxidanți care elimină toxinele, susținând astfel digestia și ajutându-ne să pierdem în greutate. Un antioxidant foarte puternic este dat de catechine, care susțin funcțiile hepatice.

Acizi grași esențiali Omega-3. Acești acizi se găsesc în pește, în semințe și nuci și în unturi și uleiuri vegetale. Puteți opta, desigur, și pentru suplimente alimentare Omega-3 sub formă de capsule sau pentru ulei de pește. Totuși, studiile au arătat că organismul absoarbe și folosește cel mai bine acizii din alimente, nu din suplimente. Este indicat să folosim suplimente doar dacă avem nevoie de o cantitate mult mai mare de Omega-3, pe care nu o putem lua doar din hrană. Dieta mediteraneană este una predominată de acizi grași esențiali Omega-3, așa că atunci când doriți să luați masa în oraș, puteți opta pentru un restaurant cu specific italian, unde veți putea alege dintre o varietate de preparate sănătoase și eficiente în detoxifiere. Grăsimile Omega-3 sunt atât de importante, deoarece ung pereții intestinali, absorb ușor toxinele, după care le elimină. Surse bune de Omega-3 includ pește, avocado, ulei de măsline, semințe și ulei de cânepă, semințe și ulei de in, semințe de dovleac, semințe de chia.

Usturoiul. Pe de o parte sporește savoarea naturală a alimentelor, iar pe de altă parte ajută organismul să se detoxifieze și susține sistemul digestiv să elimine toxinele.

Cereale integrale. Au un conținut bogat de antioxidanți, nutrienți și fibre insolubile, ceea ce le face deosebit de importante în procesul de detoxifiere.

Regimul alimentar de detoxifiere a organismului nu poate fi complet fără consumul a cel puțin 8 pahare de apă în fiecare zi. Este foarte bine să consumați apă simplă, dar la fel de bine o puteți aromatiza cu uleiuri esențiale de cea mai bună calitate, cum ar fi ulei de lămâie, de portocală, de grapefruit sau cimbru, cu siropuri neîndulcite de afine, de căpșuni, de fructe de pădure sau cu felii de lămâie, de castravete, cu căpșuni sau frunze de mentă. Ceaiurile neîndulcite și băuturile vegetale pot fi și ele consumate. Totuși, dacă nu sunteți obișnuiți să consumați această cantitate de lichide, încercați să beți puțin mai multă apă ca înainte și să consumați alimente diuretice precum castraveți, roșii, pepene și alte fructe și legume cu un conținut mare de apă.



Ai ceva de adăugat?...

*