7 lucruri simple pe care le poți face ca să slăbești

Multă lume se confruntă cu o greutate peste limitele normale. De vină sunt obiceiurile alimentare nesănătoase și sedentarismul, însă poate fi vorba și de unele probleme de sănătate. Poți pierde ușor în greutate, dacă acorzi atenție stilului de viață.

De ce te îngrași?

Dacă ești obez sau supraponderal înseamnă că organismul tău are un exces de țesut adipos, adică de grăsimi. Cu toate acestea, în majoritatea cazurilor, nu aportul de grăsimi este răspunzător de îngrășare, ci consumul de carbohidrați (glucide sau zaharuri). Carbohidrații, la fel ca grăsimile și proteinele, sunt nutrienți esențiali pentru organism. Însă, dacă sunt consumați în exces, sunt transformați în grăsimi și, apoi, depuși în țesuturile adipoase.

Găsim carbohidrați, în cantități mari, în zahăr, miere, dulciuri, prăjituri, cartofi, fructe și cereale. Însă, nu fructele sau zahărul adăugat în cafea sunt de vină pentru câștigul în greutate. De cele mai multe ori, produsele fast-food, dulciurile și sucurile din comerț, intens procesate industrial, favorizează îngrășarea.

În același timp, și sedentarismul (lipsa mișcării) duce la îngrășare. Sportul ajută la arderea caloriilor ingerate prin dietă. Dacă nu faci sport, excesul de calorii se depune.

Există și alte cauze pentru care te îngrași, precum bolile glandei tiroide și factorii genetici.

Pericolul greutății în exces

Greutatea în exces favorizează dezvoltarea unor afecțiuni, printre care se numără:

  • Boli cardiovasculare;
  • Diabet zaharat de tip 2;
  • Infecții – unele studii au demonstrat că obezitatea afectează sistemul imunitar. Suplimentele pentru imunitate de pe sensiblu.com, alături de un regim corespunzător, te pot ajuta să ai un sistem imunitar perfect funcțional;
  • Afecțiuni ale articulațiilor;
  • Tulburări alimentare (bulimie, anorexie);
  • Apneea;
  • Cancer;
  • Depresie;
  • Infertilitate.

7 trucuri simple pentru slăbit

Slăbești simplu, dacă ai în vedere câteva trucuri ușor de urmat. Iată ce trebuie să faci:

1.    Mănâncă regulat!

Stabilește-ți un program clar, de luat masa. Este recomandat să ai trei mese principale (mic-dejun, prânz și cina) și două gustări între acestea. Elimină gustările în plus, atunci când simți nevoia de „a ronțăi ceva”. Ai nevoie de autocontrol și de alte activități care să te distragă de la mâncat.  Nu sări peste mese din dorința de a mânca mai puțin! Nu vei face altceva decât să te înfometezi și să mănânci mai mult la următoarele mese.

2.    Renunță la dulciuri și la produsele fast-food!

Redu consumul de dulciuri și produse fast-food, care vin cu „tone de calorii“ într-o cantitate mică de aliment. Găsește-ți propriul ritm ca să renunți la aceste alimente. și scade progresiv cantitatea și frecvența porțiilor. Ai răbdare în privința slăbitului, deoarece e un proces care necesită timp.

3.    Mănâncă mai multe fibre!

Fibrele alimentare dau, repede, senzația de stomac plin și te ajută să slăbești. Mănâncă deci, fructe, legume, cereale integrale (fulgi de ovăz, cereale muesli, tărâțe, orez brun), semințe (de psyllium, de in), leguminoase boabe (fasole, linte, mazăre) care conțin cantități generoase de fibre. Nu exagera însă cu cerealele și fructele, deoarece și acestea conțin cantități mari de carbohidrați.

4.    Folosește o farfurie mai mică!

Uită de farfuriile mari! Pentru că, de cele mai multe ori, îți umpli farfuria și mănânci tot, folosește farfurii mai mici.

5.    Ai grijă ce alimente cumperi!

Atenție ce pui în coșul de cumpărături! Dulciurile, sucurile sau „crănțănele“ din casă nu scapă nemâncate ori cât ai crede tu contrariul. Mai bine, nu le mai cumpăra. Ia în loc semințe sau fructe, care pot ține loc și de  „ceva dulce“, la nevoie.

6.    Bea apă!

Nu ignora senzațiile organismului. Chiar dacă, uneori, ți se pare că ti-e o foame cumplită, s-ar putea să fie vorba doar de sete. Apa este un element esențial în corpul uman și ajută la buna desfășurare a tuturor reacțiilor din corp. Bea 6-8 pahare de apă zilnic.

7.    Fii activ!

Caloriile în exces pot fi eliminate prin mișcare. Nu te epuiza, ci fă exerciții fizice ușoare, minim 30 de minute pe zi. Urcă scări în loc să iei liftul și mergi mai mult pe jos, decât cu mașina. Dansul și grădinăritul pot fi activități fizice plăcute și utile. Ieși din zona ta de confort. Apoi, îți poți diversifica antrenamentul fizic prin efectuarea de jogging, zumba, aerobic, mers cu bicicleta, fitness sau antrenamente în circuite. Încearcă mai multe activități fizice și alege-o pe cea mai plăcută, astfel încât să o faci constant și cu plăcere.

Așadar, acordă atenție cu răbdare acestor trucuri simple și poți scădea în greutate cu ușurință.

Sursa foto: https://pixabay.com/ro/photos/sl%C4%83bi-pierdere-%C3%AEn-greutate-burt%C4%83-1968908/



Ai ceva de adăugat?...

*