Vitamina C sprijină imunitatea bebelușului – cum o introducem în etapa de diversificare?

Găsită în majoritatea fructelor și legumelor, vitamina C acționează ca un antioxidant în organism, ceea ce înseamnă că ne protejează celulele de deteriorarea provocată de radicalii liberi – fumul de țigară, expunerea îndelungată la soare și aerul poluat. De asemenea, vitamina C susține funcția imunitară, îmbunătățește absorbția fierului și ajută la producerea de colagen de care organismul nostru are mare nevoie pentru a vindeca rănile.

Despre vitamina C mai trebuie să știți că nu împiedică răcelile, contrar convingerilor populare, dar cercetările au arătat că poate ajuta la ameliorarea simptomelor de răceală și poate scurta durata unei răceli.

În funcție de vârstă, de sex și de etapa de viață în care ne aflăm, cerințele de vitamina C ale organismului diferă de la o categorie de persoane la alta. Iată care sunt cerințele specifice de vitamina C:

Bebelușii cu vârsta cuprinsă între 0 – 6 luni necesită 40 mg de vitamina C pe zi

Sugarii cu vârsta cuprinsă între 7 – 12 luni necesită 50 mg

Copiii cu vârsta cuprinsă între 1 – 3 ani necesită 15 mg

Copiii cu vârsta cuprinsă între 4 – 8 ani necesită 25 mg

Copiii cu vârsta cuprinsă între 9 – 13 ani necesită 45 mg

Băieții adolescenți cu vârsta cuprinsă între 14 – 18 ani necesită 75 mg

Fetele adolescente cu vârsta cuprinsă între 14 și 18 ani necesită 65 mg

Bărbații adulți necesită 90 mg

Femeile adulte necesită 75 mg

Femeile însărcinate adolescente necesită 80 mg

Femeile însărcinate adulte necesită 85 mg

Adolescentele care alăptează necesită 115 mg

Femeile care alăptează necesită 120 mg

În plus, dacă sunteți fumător, ar trebui să adăugați 35 mg de calciu pe zi la categoria în care vă regăsiți.

În ce alimente găsim vitamina C?

În starea sa naturală, găsim vitamina C în primul rând în fructe, în special în citrice, dar și în legume și verdeață. Alimentele vegetale deosebit de bogate în vitamina C includ pătrunjelul verde proaspăt recoltat, papaya, ardei gras, broccoli, varză de Bruxelles, ananas, portocale, grapefruit, kiwi și pepene galben. Vitamina C care se găsește în alimente este predispusă la deteriorarea cauzată de căldură, în special atunci când procesați termic alimentele, așa că este indicat să includeți alimente crude bogate în vitamina C în regimul alimentar.

În formă sintetică, vitamina C poartă denumirea de acid ascorbic și o găsim astfel sub formă de supliment alimentar, ca un conservat în multe alimente, dar și încorporată în majoritatea multivitaminelor, inclusiv cele prenatale.  

Vestea bună este că deficiența de vitamina C este rară, dar poate apărea la unii oameni, în special la fumători și la persoanele care suferă de o malabsorbție severă.  

În etapa de diversificare, este recomandat să asigurați bebelușului o varietate de fructe și legume în fiecare zi, printre cele mai potrivite alimente numărându-se papaya, ardei gras, broccoli, varză de Bruxelles, ananas, portocale, grapefruit, kiwi și pepene galben.



Ai ceva de adăugat?...

*