Top 5 cele mai bune plante care stimulează imunitatea

Imunitatea este pe buzele tuturor în acest sezon. Însă, spre mirarea unora, sistemul imunitar poate fi stimulat și cu plante. Dintre acestea, ți le prezentăm pe cele mai importante.

plante-pentru-stimularea-imunitatii

  1. Menta, în special, frunzele, conţine o cantitate mare de uleiuri volatile, substanţe polifenolice, taninuri, flavonoizi şi principii amare. Datorită conţinutului său ridicat în uleiuri volatile menta este folosită nu doar ca medicament, ci şi ca aromatizant în industria cosmetică şi alimentară. Menta poate fi administrată ca antiseptic, analgezic şi decongenstionant în afecţiunile inflamatorii ale nasului, sinusurilor şi căilor respiratorii. În inhalaţii, este util în tratarea răcelilor şi a gripei.
  2. Busuiocul este o plantă aromatică extrem de folosită în bucătăria italiană. Frunzele de busuioc conțin derivați de compuși chimici importanți, cunoscuți pentru proprietățile de prevenire a bolilor și pentru promovarea sănătății.Busuiocul conține mai multe flavonoide polifenolice, cum ar fi orientinul și viceninul. Acești compuși au fost testați în vitro, în laborator pentru a demonstra posibila lor protecție anti-oxidare.Frunzele de busuioc conțin mai multe uleiuri esențiale, precum  eugenol, citronelol, linalool, citral, limonen  sau terpineol. Acești compuși sunt cunoscuți ca având  proprietăți anti-inflamatorii și anti-bacteriene.Studiile recente au demonstrat că busuiocul are proprietăți care stimulează imunitatea. Astfel spus, este un excelent stimulator și întăritor al imunității.
  3. Pătrunjelul este atât o plantă medicinală, cât și un condiment extrem de utilizat în bucătăria românească. Este unul din condimentele care îi pot fi date bebelușului chiar de la șase luni, fără să aibă vreun efect advers. Specialiștii fitoterapeuți susțin că această plantă ar conține de trei ori mai multă vitamina C decât o portocală. De asemenea, el are cantități importante de antioxidanți, dar și de fier. Este, totodată, bogat în fibre și minerale, calciu, magneziu, potasiu și zinc și este o sursă bună de sodiu, vitamina K și chiar proteine. Pătrunjelul conține uleiuri volatile și flavonoide, substanțe recunoscute pentru rolul lor în asigurarea unui nivel optim de sănătate. Astfel, pătrunjelul este excelent în aproape orice mâncare. Nu ezita să-l pui în supe, ciorbe, tocănițe sau piureuri. De asemenea, i-l poți pune chiar și în salate. Cu cât mai mult, cu atât mai bine pentru sănătatea micuțului.
  4. Echinaceea este o plantă miraculoasă cu proprietăți antibacteriene, antifungice și antivirale. Datorită acestor proprietăți, ea poate lupta împotriva oricărui fel de infecție microbiană. În compoziția ei se mai găsesc și substanțe care includ flavonoide, polizaharide, fenoli, alkylamide și unele minerale cum ar fi cupru, potasiu, iod și fier, împreună cu vitaminele A, E si C. Pentru răceli, gripe sau infecții se recomandă o linguriță de tinctură la fiecare trei ore.
  5. Ghimbirul este folosit cel mai adesea ca și condiment, însă, medicina naturistă îi recunoște toate calitățile terapeutice. De aceea, e bine de știut că ghimbirul are un excepţional efect şi ca antibiotic. Un studiu a comparat efectul ghimbirului şi al antibioticelor asupra infecţiilor cu Staphylococcus aureus şi pyreus şi s-a demonstrat că extractul de ghimbir poate fi superior antibioticelor. De asemenea, el are și un efect antibacterian în infecţiile respiratorii şi paradontale. El poate fi consumat fie sub formă de ceai, fie sub formă de tincture, fie în stare naturală combinat cu patina miere de albine.

Sursă foto: 7 Themes



Ai ceva de adăugat?...

*