Stimularea imunității pe perioada sarcinii

Ai aflat că ești însărcinată, ești fericită, dar trebuie să ții cont că pe perioada gravidității ai nevoie de o mai bună rezistență fizică și energie, de un aport de vitamine și minerale, și de aceea este nevoie de o creștere a imunității.

În primul rând, dieta alimentară ar trebui să fie una echilibrată și bogată în vitamine esențiale și oligoelemente. De aceea mănâncă mai multe fructe, legume, fructe de pădure și verdețuri proaspete. Eliminați, sau măcar reduceți, alimentele picante, prăjelile, cafeaua, alcoolul, alimentele foarte grase sau cu aport ridicat de sodiu. Consumați multe produse lactate deoarece ele satisfac nevoile viitoarei mame și a copilului ei, fiind principalele surse de calciu.

Luați vitamine speciale pentru femeile gravide, dacă v-au fost recomandate de medicul dumneavoastră, și nu uitați de acidul folic. Această vitamină are un rol extrem de important în formarea celulelor, şi mai ales a celor roşii. Atunci când nu este prezent în cantitate suficientă în dieta zilnică, se poate ajunge la anemie şi alte probleme. Pentru femeile însărcinate însă este şi mai important, întrucât previne defectele congenitale la bebeluşi, cum ar fi spina bifida şi alt defect de tub neural, malformaţii faciale precum buza de iepure sau gura de lup.3

Pentru femeile însărcinate, acum mai mult ca niciodată este nevoie de odihnă, pentru că pe perioada somnului corpul capătă putere. Pentru femeile gravide, un somn de noapte bun este deosebit de important. În timpul sarcinii, o femeie ar trebui să doarmă cel puțin 8 – 9 ore.

O plimbare în aer curat este necesară pentru sănătatea fătului și starea dumneavoastră de bine. Puteți efectua exerciții fizice speciale pentru femeile gravide, dar mai întâi trebuie să vă consultați cu medicul dumneavoastră. Aceste exerciții vă permit să elimine treptat stările de disconfort și durere pe ambele părți ale abdomenului, se vor consolida aceste grupe musculare, de mare folos la naștere.

La final, nu uitați că legătura unică atât la nivel fizic cât şi emoţional, dintre mămică şi făt se creează încă din perioada prenatală. Anxietatea, depresia sau oboseala sunt resimţite ca stări ostile ce induc disconfort celui mic, mai ales în condiţiile în care în timpul sarcinii, imunitatea scade deoarece organismul trebuie să fie mai puţin agresiv pentru a proteja infantul.

Tocmai de aceea, evitarea stresului şi menţinerea unei gândiri pozitive au un impact vital nu doar asupra mamei, dar şi asupra bebeluşului.



Ai ceva de adăugat?...

*