Rețeta sigură pentru o viață activă și sănătoasă

Pentru a trăi o viață sănătoasă și plină de vitalitate, trebuie să știm cum să abordăm corect două aspecte fundamentale, și anume exercițiul fizic și nutriția. Majoritatea persoanelor de orice vârstă, inclusiv copii învățați încă de mici cu sucuri și dulciuri, au nevoie de schimbări mărunte și consecvente care accelerează metabolismul și care alimentează organismul cu cei mai buni nutrienți.

Pentru a trăi o viață cât mai sănătoasă și lipsită de dureri și afecțiuni medicale, evitați să stați în aceeași poziție o perioadă îndelungată de timp. La serviciu sau când stați pe scaun în fața calculatorului, faceți pauze frecvente și întindeți-vă cel puțin la fiecare 50 de minute. După serviciu, este recomandat să stați în picioare cel puțin o oră sau două și să vă mișcați. Atunci când gătiți sau rezolvați unele sarcini domestice, plimbându-vă prin casă, scadeți nivelul colesterolului și reduceți tensiunea arterială. Chiar și când vorbiți la telefon, încercați să mergeți și să nu stați pe canapea sau într-un fotoliu. De asemenea, ați putea să parcați mai departe de locuință pentru a fi nevoiți să mergeți puțin pe jos.

Deloc mai prejos este odihna. Corpul are nevoie de cel puțin 7 ore de somn pentru a se reface și pentru a fi pregătit pentru provocările unei noi zile.

Mâncați doar atunci când vă este cu adevărat foame sau consumați porții mici la fiecare 2-3 ore în loc să serviți 3 mese mari. Beți multă apă sau ceaiuri neîndulcite, consumați foarte puțin alcool, renunțați la fumat și introduceți în rutina personală de zi cu zi meditația și o ședință calmantă de yoga.

Nutriție pentru o piele sănătoasă

Nutriția joacă un rol important dacă doriți să vă bucurați de o piele curată, strălucitoare și fără impurități. De fapt, o piele curată este semnul unui bune stări de sănătate. Expresia „ești ceea ce mănânci” este adevărată în ceea ce privește sănătatea pielii.

Pentru a vă bucura de o piele frumoasă, consumați alimente bogate în antioxidanți. Antioxidanții joacă un rol esențial în prevenirea bolilor de inimă și a cancerului. Unele alimente bogate în antioxidanți sunt afinele, căpșunile, prunele și merele. Sunt foarte indicate și alimentele bogate în vitamina E, întrucât vitamina E protejează împotriva bolilor cardiovasculare prin apărarea împotriva formării plăcilor în artere. Unele alimente bogate în vitamina E sunt arahidele, migdalele, alunele, spanacul, broccoli, kiwi, mango și roșiile. Alimentele bogate în seleniu, cum ar fi peștele, nucile, ficatul și semințele de floarea-soarelui, ajută la menținerea unui aspect proaspăt și radiant al pielii. Includeți în regimul alimentar și cât mai multe alimente bogate în beta-caroten. Unele dintre alimentele bogate în beta-caroten includ ardeiul, morcovii, cartofii dulci și spanacul.

Majoritatea acestor alimente se găsesc în toate lanțurile de magazine și există multe modalități de a le introduce în dieta personală. Rețineți că toate alimentele ar trebui să fie consumate cu moderație și este cel mai bine să combinați alimentele sănătoase cu un program de exerciții fizice pentru rezultate optime. Un fizioterapeut vă poate ajuta cu un program de exerciții care completează eficient un regim alimentar echilibrat.

Eliminarea stresului

Stresul este un element aproape nelipsit din viața de zi cu zi, însă eliminarea stresului este un factor-cheie pentru o viață sănătoasă. Stresul este o reacție psihologică obișnuită la cerințele tot mai mare cu care ne confruntăm, iar la un moment dat, toată lumea suferă de stres.

Gândirea pozitivă, respirația profundă, precum și alte tehnici de relaxare musculară vă pot ajuta să faceți față stresului. Este foarte important să vă relaxați fizic și mental. Un masaj terapeutic este foarte potrivit pentru a scăpa de tensiunea musculară, pentru a reduce stresul, pentru a vă simți relaxat și mai întinerit. Clinica Medoterapy oferă servicii de masaj terapeutic care vor completa excelent un program de exerciții de tonifiere și o dietă diversificată.

Pe lângă detensionarea mușchilor și calmarea articulațiilor, masajul relaxează complet corpul, liniștește mintea și pregătește organismul pentru o nouă zi. Un masaj terapeutic chiar și o singură dată pe săptămână poate oferi beneficii minunate în termeni de energie, vitalitate și poftă de viață.

 



Ai ceva de adăugat?...

*