Mănâncă aceste alimente pentru a-ți îmbunătăți sistemul imunitar

Ai vrea să ai o poțiune magică ce are puterea de a te ține departe de boli? În afară de practicarea unei bune igiene, stimularea sistemului imunitar este o modalitate excelentă de a începe.

Dieta ta joacă un rol în întărirea sistemului imunitar. Din păcate, prea mulți dintre noi nu mâncă suficiente fructe proaspete, legume și alte alimente de care avem nevoie pentru a ne menține sănătoși pe tot parcursul anului. Nu poți mânca doar o portocală sau grapefruit și să te aștepți la o explozie rapidă de vitamina C pentru a preveni o răceală. Un sistem imunitar cu adevărat sănătos depinde de o combinație echilibrată de vitamine și minerale în timp, plus tipare normale de somn și o mare doză de exerciții fizice.

Cu câteva excepții, este mai bine să obții vitaminele și mineralele din alimente. Iată câteva sfaturi pentru obținerea vitaminelor de top pe care trebuie să le îndeplinească sistemul imunitar.

Vitamina C

Probabil știi despre legătura vitaminei C cu sistemul imunitar, dar știi că poți obține mai multă vitamină din alte alimente decât din citrice? Legumele verzi cu frunze, cum ar fi spanacul și kale, ardeiul gras, varza de Bruxelles, căpșunile și papaya sunt, de asemenea, surse excelente. De fapt, vitamina C este în atât de multe alimente, încât nu este necesar să iei suplimente de vitamina C.

Vitamina E

Ca și vitamina C, vitamina E poate fi un antioxidant puternic care ajută organismul să lupte împotriva infecțiilor. Migdalele, arahidele, alunele și semințele de floarea-soarelui sunt bogate în vitamina E. De asemenea, consumă spanac și broccoli dacă preferi să  mărești aportul prin mese, nu prin gustări.

Vitamina B6

Această vitamină importantă – parte din aproape 200 de reacții biochimice din organism – este esențială în modul în care funcționează sistemul imunitar. Alimentele bogate în vitamina B6 includ banane, piept de pui slab, pești de apă rece, cum ar fi ton, cartofi și năut.

Vitamina A

Pentru vitamina A, mizează pe alimentele colorate. Alimentele care sunt bogate în compuși colorați numiți carotenoizi – morcovi, cartofi dulci, dovleac sau dovlecel- sunt toate opțiuni grozave. Organismul transformă aceste carotenoide în vitamina A și are un efect antioxidant care ajută la întărirea sistemului imunitar împotriva infecțiilor.

Vitamina D

După cum s-a menționat mai sus, este mai bine să obțineți majoritatea vitaminelor din alimente, dar vitamina D poate fi o excepție de la această regulă. Puteți mări consumul de alimente, cum ar fi peștii grași (somon, macrou, ton și sardine) și alimente fortificate cum ar fi laptele, sucul de portocale și cerealele. Mulți oameni au dificultăți în absorbția vitaminei D din alimente, deci dacă aveți o deficiență de vitamina D, discutați cu medicul dumneavoastră despre suplimente.

 



Ai ceva de adăugat?...

*