Cum îți poți ajuta pielea să se vindece de acnee și să fie mai sănătoasă?

Indiferent că vă aflați la vârsta adolescenței sau la vârsta adultă, cele mai multe persoane suferă la un moment dat de acnee. Cu toate că unii dermatologi nu iau în considerare impactul regimului alimentar, un număr semnificativ de dovezi demonstrează că dieta influențează mai mulți hormoni responsabili cu reglarea funcției celulelor pielii. În special, dietele predominate de cereale rafinate, de uleiuri vegetale rafinate, de grăsimi trans, de grăsimi saturate și de produse lactate influențează direct formarea acneei.

Prin urmare, persoanele care suferă de acnee sunt încurajate să facă trecerea de la carbohidrați simpli la carbohidrați complecși. Motivul este acela că o dietă bogată în carbohidrați simpli, cum ar fi pâine albă, covrigi, colaci, pizza, paste, cartofi prăjiți, prăjituri, bomboane și băuturi răcoritoare nu doar că susțin îmbătrânirea pielii, dar și dezvoltarea acneei. Înlocuiți aceste alimente nesănătoase cu fructe, legume și cereale integrale. Iată, în rândurile următoare, ce mai puteți face pentru a vă ajuta pielea să se vindece de acnee:

Stați departe de lactate, în special de lapte și de brânzeturi. Studiile arată că există o legătură foarte puternică între lapte și acnee, cel mai probabil pentru că laptele conține hormoni și alți bioactivi care afectează foliculul pilosebaceu. Poate mai important, laptele susține un răspuns crescut la insulină și este o sursă concentrată de calciu, care afectează absorbția zincului, doi factori care influențează în mod direct dezvoltarea acneei.

Facilitați detoxifierea organismului. Pielea este un organ de eliminare, exact la fel ca rinichii, ficatul, ca plămânii și colonul. Deseori, pielea este numită „al treilea rinichi”, și asta pe bună dreptate. Eliminarea toxinelor prin piele poate favoriza dezvoltarea acneei. Pentru a diminua toxinele din organsim, încercați să evitați pe cât posibil alimentele ambalate și pe cele foarte procesate, înlocuindu-le cu mai multe fructe și legume, care conțin fibre și care susțin activitatea sistemului digestiv. Dacă nu consumați zilnic 25-38 de grame de fibre, puteți să completați dieta cu semințe de in măcinate. De asemenea, puteți elimina toxinele din organism consumând plante cu rol detoxifiant, cum ar fi brusture sau frunze de păpădie, pe care le puteți adăuga în salate. Ceaiurile cu proprietăți de detoxifiere pe care le găsiți cu ușurință într-un megastore farmaceutic online sunt iarăși foarte eficiente.

Utilizați probiotice pentru a modifica în mod favorabil tractul digestiv. Cele mai recente studii sugerează că îmbogățirea regimului alimentar cu probiotice ameliorează simptomele acneei prin inhibarea producției de compuși inflamatori și prin reducerea producției de sebum. Cel mai adesea, medicii recomandă antibiotice orale pentru tratarea acneei, însă antibioticele ucid atât bacteriile rele, cât și pe cele bune. Se vor administra probiotice împreună cu antibioticele pentru readucerea tractului digestiv în starea de echilibru. Este adevărat că iaurtul oferă organismului bacterii benefice, însă suplimentele cu probiotice sunt cele mai recomandate, deoarece facilitează obținerea unei game largi de floră benefică într-o cantitate suficientă pentru a susține digestia sănătoasă și pentru a sprijini funcția sistemului imunitar.

Zincul este și el foarte important pentru vindecarea pielii, deoarece zincul reglează producția de testosteron, controlând astfel cantitatea de sebum și ameliorând acneea. Printre cele mai bune surse alimentare de zinc se numără carnea de vită, de miel și ficatul. Totuși, este recomandat să nu consumați carne roșie mai mult de o dată pe săptămână, iar atunci când doriți să pregătiți un preparat cu carne roșie, încercați să consumați carne de proveniență organică, care nu conține antibiotice și hormoni. La rândul lor, sursele alimentare vegetale conțin zinc, inclusiv cerealele integrale, fasolea și lintea, migdalele, dar și semințele de susan, de dovleac și de floarea-soarelui. Problema este că zincul din alimentele vegetale tinde să ihibe absorbția acidului fitic, de aceea este bine să echilibrați sursele vegetale cu cele animale.



Ai ceva de adăugat?...

*