Creșterea imunității natural

Sistemul tău imunitar este important – el te protejează împotriva atacurilor microorganismelor, precum bacteriile, ciupercile sau virusurile, fiind un combatant de neegalat chiar împotriva cancerului. Adesea, sistemul imunitar este şi „deştept”, pentru că îşi aduce aminte dacă ai mai fost infectat cu acelaşi virus şi îl atacă de la primele semne.

Cresterea imunitatii naturalÎnsă dacă nu ai grijă de sistemul tău imunitar, el se poate deteriora şi nu va mai funcţiona în parametrii normali, de aceea, este bine să urmezi câţiva paşi simpli, pentru creșterea imunității natural.

Stilul alimentar trebuie să fie unul variat

În teorie este simplu: trebuie să mănânci cât trebuie (nu exagerat), când trebuie (când simţi că ţi-e foame). Din păcate, trăim într-o societate de consum, în care suntem încurajaţi să cumpărăm cât mai multe lucruri nefolositoare, pe care vrem să le luăm pentru că „sunt bune”, nu pentru că ne-ar oferi aportul nutriţional necesar.

În general, trebuie să mănânci ponderat, pentru că alimentaţia în exces poate duce la creşterea greutăţii şi funcţionarea incorectă a sistemului imunitar. Studiile recente întreprinse de University of North Carolina at Chapel Hill School of Medicine au arătat că obezitatea împiedică sistemul imunitar să îşi facă treaba, crescând riscul infecţiilor.

Aşadar pentru creșterea imunității natural, este foarte important ce mănânci şi ce nutrienţi trebuie asimilaţi. Iată o scurtă listă cu alimentele care te pot ajuta:

  • Citricele şi broccoli sunt pline de vitamina C;
  • Seminţele şi nucile sunt pline de vitamina E;
  • Usturoiul este excelent pentru imunitate;
  • Curcanul, crabul, carnea de vită sunt ideale pentru aportu de zinc;
  • Carnea de pui, grâul întreg, tonul, ouăle, seminţele de floarea-soarelui conţin seleniu;
  • Cartofii au în componenţă beta-caroten;
  • Nucile, somonul, tonul, uleiul de măsline conţin omega-3.

Suplimentele alimentare conţin toate aceste substanţe nutritive, însă sistemul ar trebui să funcţioneze mai bine dacă organismul este lăsat să le asimileze singur. Piaţa suplimentelor încă deţine o umbră de incertitudine din cauza lipsei studiilor aprofundate cu privire la reacţiile pe care le pot avea pastilele asupra organismului şi, implicit, asupra sistemului imunitar. Deci, mâncarea este primordială!

Fă exerciţii fizice în mod regulat

Tot studiile spun că exerciţiile fizice reduc numărul zilelor de îmbolnăvire, deci ajută la creșterea imunității natural. Cu cât organismul este mai atrenat, cu atât devine mai puternic, luptând împotriva infecţiilor. Aşadar, nu lenevi şi fugi la sală sau fă jogging în parc, cel puţin jumătate de oră în fiecare zi!

Dormi cât trebuie

Somnul stimulează şi dă energie organismului, ajutând şi la buna funcţionare a sistemului imunitar. Oamenii de ştiinţă au demonstrat faptul că lipsa somnului (până în 6 ore pe noapte) sau somnul prelungit (peste 10 ore) duce la efecte negative puternice asupra funcţionării sistemului imunitar. Aşadar, experţii recomandă 7-8 ore de somn pe noapte. Pentru a avea un somn liniştit, trebuie să eviţi cofeina sau alte stimulente seara, fumatul sau alcoolul.

Ai grijă la stres!

Între două deadline-uri şi problemele de acasă, duci o viaţă plină de stres şi griji. Acest lucru face viaţa imposibil de trăit, iar anumiţi hormoni, precum cortizonul, predispun, sub influenţa stresului, organismul la obezitate, la probleme cardiovasculare, la cancer sau atac vascular cerebral. Aceşti „hormoni de stres” reacţionează pe două căi: opresc celulele albe să se mai lupte cu infecţiile sau produc hiperactivitate la nivelul sistemului imunitar, ce poate duce la dezvoltarea bolilor autoimune.

Aşadar, cu stresul nu este de joacă, de aceea e bine să iei măsuri când simţi că ai ajuns la limita anduranţei. Caută să te refugiezi de probleme câteva momente pe săptămână, fă exerciţii fizice, yoga sau orice ar putea să te ajute în calmare și pentru creșterea imunității natural.

Lasă-te de fumat

Dacă fumezi, este simplu – lasă-te de fumat. Există deja studii vechi ce atestă beneficiile unei vieţi fără fumat. Sistemul imunitar se reface vizibil după ce te laşi de viciu.

Consumă alcool moderat

Abuzul de alcool duce la consecinţe negative vizibile asupra organismului. Oamenii care au făcut din acest viciu un obicei sunt predispuţi la imunodeficienţe, la pneumonie, tuberculoză sau alte complicaţii. Consumat moderat, alcoolul aduce beneficii inimii şi sistemului sanguin.

Aşadar, pentru un sistem imunitar puternic și pentru creșterea imunității natural trebuie să ţii cont de câteva lucruri esenţiale: să dormi mai mult, să nu te laşi pradă stresului sau să ai un stil alimentar variat.



Ai ceva de adăugat?...

*