Ce stil de viață trebuie să adoptăm dacă suferim de diabet? Și ce rezultate vom obține?

Știm cu toții cât de important este pentru sănătatea și pentru starea noastră de bine să consumăm cât mai multe fructe și legume, cereale integrale și proteine vegetale și să evităm carbohidrații procesați, zaharurile și grăsimile saturate. Relaxarea, evitarea stresului și activitatea fizică regulată sunt și ele esențiale pentru o viață calitativă.

O persoană sănătoasă, care adoptă măcar unele dintre aceste obiceiuri, se va bucura de și mai multe vitalitate și sănătate. Totuși, cercetările și o multitudine de studii arată că exact aceleași obiceiuri sănătoase sunt tratamente puternice pentru nenumărate boli și afecțiuni medicale. Cu alte cuvinte, din ce în ce mai multe persoane care sufereau de unele boli severe sunt acum convinse că aceste obiceiuri pot preveni necesitatea de a lua medicamente sau pot înlocui complet medicamentele.

Sigur, una e să fii răcit și să mănânci o supă caldă de pui și alta e să suferi de diabet și să mănânci legume – ar spune mulți. Dar iată că cercetările arată că adoptarea unor obiceiuri sănătoase are un impact pozitiv în viața oamenilor dependenți de insulină.

Puterea stilului de viață asupra diabetului

În special în ultimii 15 ani, cercetătorii, oamenii și știință și cadrele medicale confirmă că modul în care trăim și ceea ce punem în gură poate fi mult mai puternic decât multe dintre pastilele prescrise. Pentru un plus de confort și rapiditate, găsim alimente sănătoase, produse organice și ecologice și suplimente de o calitate superioară într-o farmacie online cu livrare rapidă. Dar ce oare trebuie să comandăm? Care sunt acele schimbări care pot face o diferență asupra felului în care ne simțim? Iată că în cadrul unui studiu care a implicat 98 de persoane cu diabet zaharat de tip 2, rezultatele au fost uimitoare.

Toate aceste 98 de persoane aveau diabet de mai puțin de 10 ani, erau supraponderali și nivelul de HbAic era mai puțin de 9%.  Timp de un an, din cele 98 de persoane, 34 au rămas la medicamentele lor obișnuite, au primit consiliere de bază și informații educative privind controlul diabetului de tip 2. Celelalte 64 de persoane, pe lângă administrarea medicamentelor obișnuite, au adoptat sub îndrumare profesională modificări destul de intense ale stilului de viață.

Mai precis, toate cele 64 de persoane au început să practice sport de 5-6 ori pe săptămână, constând în sesiuni de 30 până la 60 de minute de activitate aerobă, împreună cu 2-3 sesiuni de antrenament cu greutăți. De asemenea, au respectat un plan de nutriție individualizat, împreună cu consiliere dietetică și cu o restricție de calorii în primele patru luni. Totodată, au fost încurajați să fie cât mai activi din punct de vedere fizic în timpul liber și să facă cel puțin 10.000 de pași în fiecare zi. Veți găsi toate produsele de care aveți nevoie pentru a adopta aceste modificări ale stilului de viață într-o farmacie online, așa că puteți comanda alimente organice și ecologice, suplimente alimentare Omega-3, vitamine și minerale, precum și deserturi fără zahăr.

Modificările stilului de viață au fost destul de drastice, așa că sigur vă întrebați care au fost rezultatele? Surprinzător sau nu, 73% din cele 64 de persoane au putut să își reducă doza de medicamente pentru diabet, comparativ cu doar 26% dintre cele 34 de persoane care au rămas la tratamentul medicamentos. Mai mult decât atât, peste jumătate din cele 64 de persoane și-ar putea întrerupe tratamentul cu medicamente fără niciun fel de probleme.

De asemenea, cele 64 de persoane care au adoptat modificări ale stilului de viață au prezentat și alte îmbunătățiri. Au ajuns la un indice al masei corporale aproape normal, au slăbit peste 13 kilograme, au pierdut peste 2 kilograme de grăsime abdominală și au câștigat masa corporală slabă, adică mușchi.

Nu în ultimul rând, toate cele 64 de persoane s-au bucurat de o îmbunătățire a stării lor fizice, de mai multă rezistență la efort și de mai multă vitalitate. Toate aceste schimbări au avut loc pe parcursul a doar 12 luni, ceea ce arată că diabetul poate fi prevenit și tratat cu un stil de viață sănătos.

Cumpărați o varietate de fructe și legume. Ideal ar fi să faceți cumpărături din piețe și să evitați legumele și fructele importate. În piață, acele legume și fructe care sunt mai mici și mai lovite sunt, de fapt, cele mai bune, pentru că nu au fost tratate cu îngrășăminte chimice și nici cu tot felul de soluții. Chiar dacă sunt mici și lovite, au crescut natural. Cumpărați legume și fructe de sezon pentru a vă diversifica regimul alimentar. Primăvara, piețele abundă cu salate, spanac, lobodă și măcriș, iar toamna putem să ne răsfățăm gusturile cu o salată de ridiche neagră. Verdețurile au, la rândul lor, o multitudine de proprietăți, așa că încercați să presărați o mână de verdeață în orice ați găti. Dacă iubiți citricele și considerați că cele organice sunt mult prea scumpe, atunci încercați să le scufundați în apă cu bicarbonat de sodiu înainte de a le consuma și nu folosiți niciodată coaja lor pentru prepararea mâncărurilor și deserturilor. Dacă întotdeauna sunteți pe fugă, atunci trebuie să știți că, din când în când, sunt admise și conservele de legume și legumele congelate. Desigur, este bine să aveți la îndemână suplimente cu multivitamine și minerale pe care le găsiți într-o farmacie online pentru a a-i oferi organismului tot ceea ce are nevoie chiar și în zilele foarte încărcate.

Planificați mesele cât mai eficient. Asta înseamnă să gătiți porții uriașe de mâncare și să congelați mesele precum și unele alimente pe care le puteți folosi mai apoi în diferite rețete. Așa că, atunci când aveți o sâmbătă liberă, puteți încerca să vă umpleți congelatorul cu tot felul de alimente. De exemplu, pregătiți o oală mare de supă, puneți în frigider doar acea cantitate pe care știți sigur că o veți consuma în una-două zile, iar restul de supă îl puteți congela. La fel de bine, puteți prepara o oală cu sos, cu sau fără carne, pe care îl puteți folosi la diferite rețete. Un sos de roșii, cu ardei, cu puțină ceapă, usturoi, ierburi aromatice și carne de pui sau curcan poate fi folosit atât la paste, cât și la tăiței, la bulgur sau cușcuș. În plus, un astfel de sos își păstrează excelent gustul și după îngheț-dezgheț. Dacă dețineți o oală sub presiune, puteți fierbe în doar câteva minute câteva kilograme de năut, linte sau fasole pe care le puteți congela. De fiecare dată când doriți să gătiți cu ele, trebuie doar să le scoateți din congelator cu o seară înainte.

Căutați scurtături. Ovăzul și orzul fierb foarte rapid și pot fi adăugate în numeroase preparate, de la salate, supe și până la tocănițe. La rândul lui, bulgurul se gătește mult mai rapid decât orezul și reprezintă o bază nutritivă pentru orice masă. De asemenea, bulgurul, cușcușul, orezul și grișul sunt foarte versatile, așa că le puteți găti cu legume sau puteți face deserturi rapide și sănătoase. Veți găsi alimente organice și ecologice într-o farmacie online cu livrare rapidă, așa că tot ceea ce aveți nevoie e doar puțină motivație.



Ai ceva de adăugat?...

*