Care sunt cele mai importante vitamine pentru sănătatea ta

Alimentația echilibrată este esențială pentru sănătatea noastră, pentru că ne asigură cantitatea necesară de calorii și nutrienți. Însă, de multe ori, avem nevoie și de suplimente cu vitamine, iar alegerea lor corectă este dificilă, fiindcă există foarte multe produse pe piață. De aceea, trebuie să știm care sunt cele mai importante vitamine pentru sănătatea noastră și să alegem doar produsele potrivite, de care avem nevoie.

Medicii ne recomandă să asigurăm din alimente toate vitaminele și nutrienții de care avem nevoie. Însă sunt și cazuri când sunt necesare suplimente sau multivitamine. Acest lucru este valabil mai ales în cazul copiilor, vârstnicilor, persoanelor care suferă de boli cronice sau care au o imunitate scăzută. Aceste vitamine nu trebuie alese însă la întâmplare, ci în funcție de importanța lor.

Vitamina D

Vitamina D este esențială pentru o bună asimilare a calciului, prin urmare avem nevoie de ea pentru sănătatea oaselor. Lipsa vitaminei D ne face mai vulnerabili la îmbolnăviri, la fracturi și poate provoca dureri de spate și căderea părului. Teoretic, putem obține cantitatea necesară de vitamina D dacă stăm zilnic în soare timp de 15 minute, însă de multe ori acest lucru nu este suficient. De aceea, este nevoie de un supliment. Există alimente care conțin o cantitate mai mare de vitamina D – peștele gras, ouăle, lapte și cereale fortifiate – însă chiar și așa ar putea să nu fie destul. Din fericire, există pe piață multe suplimente cu vitamina D, inclusiv sub formă de sirop sau de picături, pentru copiii mici și sugari.

Magneziul

Magneziul este un element esențial pentru sănătatea noastră, având un rol important în buna funcționare a sistemului muscular, osos și nervos, dar și în echilibrarea glicemiei. Un supliment cu magneziu este util pentru tulburările de somn, în perioadele stresante sau foarte solicitante din punct de vedere psihic. La fel de important este că mâncăm alimente bogate în magneziu, iar printre acestea se numără dovleacul, spanacul, soia, tofu, orezul brun, nucile, fasolea.

Calciul

Din păcate, foarte puține persoane reușesc să-și asigure cantitatea necesară din calciu doar prin alimentație. De aceea, de cele mai multe ori avem nevoie de suplimente. Calciul este esențial pentru sănătatea oaselor și dinților, fiind indicat ca supliment mai ales copiilor, dar și femeilor care pierd mai repede masă osoasă, pe măsură ce se apropie de menopauză. O dietă corectă, bogată în calciu, trebuie să conțină lapte, brânză, iaurt, pește, varză kale și broccoli, nuci, linte, fasole, cereale fortifiate.

Zincul

Zincul asigură o vindecare mai rapidă a rănilor, având un rol important în stimularea sistemului imunitar și în sănătatea sistemului osos și cardiovascular. La persoanele mai în vârstă și la cele care duc o viață stresantă, cantitatea de zinc din organism este mai mică, prin urmare este nevoie de o suplimentare. Alimentele bogate în zinc, care ar trebui incluse în orice dietă echilibrată, sunt: carnea de vită, scoicile, semințele de dovleac, spanacul, orezul brun, germeni de grâu, organele.

Fierul

Multe persoane au un deficit de fier fără să știe, iar acest lucru poate duce la anemie și la diferite probleme medicale. Fierul este important pentru funcționarea corectă a creierului, pentru sănătatea sângelui și asigură energie organismului. Persoanele care consumă carne își pot asigura, în mod normal, necesarul de fier, dar există și cazuri în care este nevoie de un supliment.

Femeile au de obicei nevoie de mai multe fier, mai ales în timpul menstruației sau când sunt însărcinate. O problemă apare și în cazul persoanelor care sunt vegetariene sau vegane, pentru că ele trebuie să-și ia cantitatea necesară de fier din alte alimente, nu din carne. În acest caz, dieta lor trebuie să includă obligatoriu spanac, fasole, linte, soia, mazăre, quinoa, semințe de dovleac, tofu, broccoli.

Acestea sunt cele mai importante vitamine pe care trebuie să le conțină un supliment alimentar. Nu uita însă că ideal ar fi să-ți asiguri toate vitaminele și toți nutrienții necesari organismului printr-o dietă corectă. Desigur, fiecare persoană are nevoi diferite, de aceea ar fi bine să discuți cu medicul tău și să faci câteva analize de sânge. În acest fel vei afla exact ce vitamine și minerale trebuie să iei sub formă de supliment.

Sursa foto: pixabay.com



Ai ceva de adăugat?...

*