Care sunt acele alimente despre care se spune că stimulează sistemul imunitar?

Cea mai sigură modalitate prin care ne putem stimula sistemul imunitar, astfel încât să fim neutri în fața gripei și răcelii, este prin alimentația sănătoasă și mai puțin prin administrarea de suplimente. Sunt foarte multe alimente care susțin sănătatea sistemului imunitar și pe care le putem adăuga fără efort în regimul nostru, chiar și în situațiile în care luăm adesea masa în oraș. Iată care sunt acele alimente prietenoase cu sistemul imunitar:

Citrice. Cei mai mulți dintre noi începem să consumăm citrice de abia după ce am răcit. Însă, citricele ar trebui incluse în regimul nostru zilnic, tocmai pentru că au o cantitate considerabilă de vitamina C despre care se spune că ar crește producția de globule albe, prevenind astfel infecțiile. Sunt recomandate portocalele, mandarinele, grapefruitul, lămâile, lămâile verzi, dar și clementinele. Le putem consuma ca atare, în salate sau în diferite preparate. Deoarece organismul nu produce și nu depozitează vitamina C, trebuie să ne asigurăm zilnic că îi oferim corpului alimente bogate în această vitamină. 

Ardei roșu. Nu doar citricele conțin vitamina C, ci și ardeiul roșu. De fapt, ardeiul roșu conține de două ori mai multă vitamina C decât citricele și este, de asemenea, o sursă bogată de beta-caroten. Pe lângă stimularea sistemului imunitar, vitamina C poate ajuta la menținerea sănătății pielii, în timp ce beta-carotenul sprijină sănătatea ochilor.

Broccoli. Este una dintre cele mai sănătoase legume pe care le puteți pune pe masă. Este încărcat cu vitaminele A, C și E, precum și cu mulți alți antioxidanți și fibre. Totuși, pentru a menține intacte proprietățile sale benefice, este indicat să îl gătim foarte puțin sau deloc.

Usturoi. Cel mai probabil, usturoiul face parte din fiecare bucătărie a lumii. În afară că adaugă savoare mâncărurilor, este un aliment indispensabil pentru o bună stare de sănătate. Civilizațiile timpurii i-au recunoscut valoarea în combaterea infecțiilor. De fapt, conform Centrului Național de Sănătate Complementară și Integrativă, usturoiul poate ajuta, de asemenea, la scăderea tensiunii arteriale. Usturoiul este atât de benefic pentru sistemul imunitar, deoarece conține alicină, dar pentru a elibera alicina, este obligatoriu să zdrobim sau să tocăm mărunt usturoiul.

Ghimbir. Se știe despre ghimbir că previne și diminuează inflamația, ceea ce poate ajuta la ameliorarea durerilor de gât și a altor boli inflamatorii. De asemenea, ghimbirul este indicat în stări de greață, pentru ameliorarea durerilor cronice și pentru scăderea colesterolului. Ghimbirul mărunțit poate fi adăugat în preparate dulci și sărate, în ceaiuri, în smoothie-uri, în iaurturi cu fructe, în sucuri de legume sau putem adăuga ghimbir, suc de lămâie și miere într-un pahar mare cu apă pentru a ne echilibra nivelul de electroliți după un antrenament sportiv intens.

Spanac. Este bogat în vitamina C, în antioxidanți și beta-caroten, ceea ce crește capacitatea sistemului nostru imunitar de a combate infecțiile. Putem consuma spanac în stare crudă dacă îl asociem cu ou fiert, cu brânză sau cu telemea, în timp ce gătirea ușoară a spanacului ajută organismul să absoarbă mai bine vitamina A. Bucătăria italiană știe cel mai bine cum să includă spanacul în preparate, de la aperitive, plăcinte, rulade și până la paste și mâncăruri de legume și carne. Dacă doriți să luați masa în oraș, vă puteți orienta spre un restaurant cu specific italian, acolo unde puteți servi preparate cu mari beneficii pentru sistemul imunitar.

Iaurt. Cele mai indicate sunt iaurturile care conțin culturii vii sau culturi active, deoarece tocmai aceste culturi pot stimula sistemul imunitar și pot ajuta la combaterea bolilor. Puteți îndulci iaurtul acasă cu fructe de sezon, puțin ghimbir și o linguriță mică de miere. Mai puteți adăuga semințe și polen și obțineți astfel o masă nutritivă. Iaurtul este, de asemenea, o sursă excelentă de vitamina D, iar despre vitamina D se știe că reglează sistemul imunitar și că stimulează apărarea naturală a organismului împotriva bolilor.

Într-un final, turmericul este cu adevărat un superaliment. Încă din cele mai vechi timpuri, acest condiment de un galben strălucitor era folosit ca antiinflamator în tratarea osteoartritei și a artritei reumatoide. Curcumina este cea care oferă turmericului culoarea sa distinctivă și care ameliorează leziunile musculare provocate de exerciții fizice.



Ai ceva de adăugat?...

*