8 sfaturi pentru un sistem imunitar mai puternic

Chiar și cea mai nesemnificativă răceală este adesea însoțită de tot felul de simptome, precum sinuzită, febră, tuse, congestie nazală și durere musculară. Totuși, dacă avem un sistem imunitar bine pus la punct, multe dintre aceste simptome sunt mai blânde. Iată că sistemul imunitar este responsabil de protejarea organismului nostru împotriva infecțiilor. Este esențial să avem o imunitate puternică nu doar în timpul sezonului rece, ci pe tot parcursul anului și de-a lungul vieții.

Iată doar câteva sfaturi care pot contribui la consolidarea sistemului imunitar:

Adoptați un regim alimentar echilibrat.

Sistemul imunitar este format din celule și anticorpi care se reînnoiesc constant, dar și din proteine, carbohidrați și lipide ce sunt fundamentale pentru întreg organismul. Dieta echilibrată este cea care cuprinde întreaga gamă de nutrienți. În mod ideal, ar trebui să consumăm în medie cinci porții de fructe și legume pe zi. Pentru combatarea infecțiilor, s-a dovedit că ghimbirul este deosebit de eficient, așa că îl putem include în mese ca atare, sub formă de condiment sau îl putem adăuga proaspăt în ceaiuri, limonade și alte băuturi.

Includeți zinc în regimul alimentar.

Acest mineral este fundamental pentru un sistem imunitar puternic. Zincul se găsește în carnea roșie, în stridii, în ciuperci și în cerealele integrale. Într-un megastore farmaceutic online veți găsi zinc sub diferite forme, pentru a vă îndeplini cu ușurință nevoile zilnice de zinc. La rândul său, calciul este un alt mineral important și se găsește în produsele lactate și în legumele cu frunze de culoare verde închis.

Evitați stresul.

Atunci când suntem nervoși și anxioși, corpul nostru eliberează hormoni de stres, numiți cortizol, care sunt cunoscuți pentru activitatea lor imunosupresivă. Ideal ar fi să încercăm să ne relaxăm și să facem față situațiilor dificile din viața noastră într-un mod mai puțin stresant. Foarte recomandate sunt exercițiile fizice care ajută la reducerea nivelului de stres și la îmbunătățirea stării generale de sănătate a organismului.

Dormiți bine.

Somnul este unul dintre cei mai importanți factori pentru sănătatea organismului. De fiecare dată când dormim puțin sau nu beneficiem de o odihnă de calitate, organismul se confruntă cu un nivel ridicat de stres, ceea ce reduce imunitatea. Este foarte bine să dormim 7 până la 8 ore în fiecare noapte, iar dacă suferiți de insomnie, puteți opta fie pentru o rutină liniștitoare înainte de culcare, fie apelați la suplimente alimentare pe bază de melatonină.

Consumați vitamine.

Unele vitamine sunt absolut esențiale pentru consolidarea imunității, cum ar fi vitamina C care se găsește în unele legume, în citrice și în pătrunjelul verde proaspăt, apoi vitamina A pe care o găsim în morcovi și în dovlecei și vitamina E pe care o găsim în cereale integrale, în porumb și în uleiul de rapiță.

Consumați cantități adecvate de Omega-3.

Acest acid gras esențial este un aliat puternic al sistemului imunitar și ajută la prevenirea diferitelor boli, cum ar fi bolile de inimă și chiar unele tipuri de cancer. Omega-3 se găsește în pește, în special în somon, păstrăv și crap, dar și în uleiul de măsline și în măsline.

Beți mai multă apă.

Pe lângă faptul că ajută la reînnoirea celulelor, apa lubrifiază căile respiratorii și previne infecțiile și alergiile să ajungă în organism. Încercați să consumați cel puțin 2 litri de apă pe zi.

În cele din urmă, respectați obiceiurile de igienă, adică spălați-vă întotdeauna pe mâini înainte de masă sau după folosirea băii, aveți grijă de sănătatea cavității bucale și faceți băi sau dușuri obișnuite. A fi întotdeauna curat înseamnă riscuri reduse de boli și infecții!



Ai ceva de adăugat?...

*