7 trucuri de fericire pentru oamenii foarte ocupați


Pentru că trăiești într-o continuă agitație, există momente când simți că nu mai faci față sarcinilor de la birou și celor care te așteaptă acasă. Din acest motiv, ajungi să fii tot timpul nemulțumit, nu mai ai timp să te întâlnești cu prietenii și acumulezi stres și frustrare, din cauza oboselii. În plus, persoanele foarte ocupate găsesc din ce în ce mai greu timp pentru pasiuni sau hobby-uri. Dacă faci parte din aceeași categorie, află, din articolul de mai jos, cum să-ți organizezi timpul mai eficient pentru a te bucura de viață!

1. Limitează accesul la Internet

Dacă petreci o mare parte din timp la birou, pentru a rezolva sarcinile zilnice direct de la laptop, atunci când programul s-a terminat, este indicat să limitezi accesul la Internet. Astfel, încearcă să nu mai petreci atât de mult timp pe rețelele sociale sau alte surse de distragere și închide telefonul pentru cel puțin o oră pe zi, pe care să o petreci bucurându-te de lucrurile care îți fac cu adevărat plăcere. În egală măsură, încearcă să adopți o dietă sănătoasă, pentru a oferi organismului nutrienții necesari pentru funcționare. Pentru energie și vitalitate, se recomandă să mănânci echilibrat, natural și variat, astfel încât să te simți mai bine pe parcursul unei zile solicitante. In acest sens, nutraceuticele te ajută să oferi corpului nutrienți de calitate și îți influențează sănătatea emoțională. Poți afla mai multe despre nutraceutice, care aduc numeroase beneficii organismului tău.

2. Profită mai des de momente de relaxare

Unul dintre motivele pentru care te simți mereu obosit și stresat este că nu-ți acorzi mai multe clipe de relaxare. Chiar dacă ai mult de muncă, trebuie să înveți să-ți rezervi câteva momente doar pentru tine. La locul de muncă, poți asculta o melodie care te relaxează, poți sta de vorba cu colegii în pauză de masă sau poți bea un ceai cald, atunci când te simți prea surmenat. Atunci când termini programul de muncă, sună-ți prieteni și ieșiți în oraș sau mergi la sală pentru o oră de aerobic, care te va scăpa de grijile zilnice. Totodată, nu uita de importanța somnului și încearcă să te odihnești cel puțin 8 ore pe noapte, pentru a-ți reîncărca bateriile pentru o nouă zi.

3. Încearcă sa fii mai organizat

Atât la locul de muncă, cât și acasă, trebuie să încerci să fii mai organizat, pentru a evita episoadele de stres. Astfel, când ajungi acasă, pune tot ce folosești la loc, fă curățenie cât mai des și organizează-ți biroul când ajungi la job, astfel încât să găsești întotdeauna documentele de care ai nevoie. Cu cât spațiile în care-ți desfășori activitatea sunt mai ordonate, cu atât vei fi mai mulțumit și mai relaxat.

4. Nu te supraaglomera

Chiar dacă îți dorești să rezolvi cât mai multe lucruri în același timp și să-i mulțumești pe toți cei din jur, trebuie să înveți să spui nu. Indiferent dacă este vorba despre noi proiecte la job sau despre o rugăminte a prietenilor, este nevoie să înveți să refuzi, atunci când constați că nu ai suficient timp la dispoziție. Dacă te supraaglomerezi, te vei stresa în plus, îți vei pierde eficiența și nu vei reuși să duci la bun sfârșit toate sarcinile.

5. Deleagă sarcinile

Atunci când ești prea ocupat, ține cont de faptul că poți scăpa de unele sarcini de pe lista ta, rugând un coleg să se ocupe de lucrurile care necesită mai puțin timp sau pur și simplu pune pe locul doi sarcinile care pot fi amânate. Dacă ai un rol de manager, trebuie să ai abilitatea de a ghida o echipa și de a atribui sarcinile potrivite colegilor tăi. Pe termen lung, vei avea numai de câștigat!

6. Pregătește-te din timp!

Relaxarea vine odată cu planificarea din timp a fiecărei sarcini sau activități. Fie că este vorba de pregătirea hainelor pe care le vei îmbrăca a doua zi la birou, fie că te pregătești pentru un eveniment important, vei câștiga timp prețios pentru relaxare și deconectare. Acestea vor contribui la crearea unor mici doze de fericire, de care ai nevoie zi de zi.

7. Gândește-te la priorități

Oamenii ocupați au nevoie să-și stabilească prioritățile, în fiecare zi. Este mult mai important să faci lucrurile bine, în loc să îndeplinești mai multe sarcini deodată. De aceea, este recomandat să îți asumi mai puține responsabilități la locul de muncă, să rezolvi sarcinile urgente și să lași deoparte lucrurile care nu necesită un efort considerabil.

Dacă ții cont de aceste trucuri, vei observa cât de mult îți vei simplifica viața și vei vedea că poți fi fericit, de îndată ce înveți să te pui pe primul plan. De asemenea, vei descoperi că merită să te bucuri mai mult de prezent, fără să te îngrijorezi permanent.

Sursa foto: unsplash.com



Ai ceva de adăugat?...

*