6 moduri simple prin care îți poți îmbunătăți metabolismul

Foarte multe persoane ne pot oferi o multitudine de sfaturi și trucuri pentru care garantează că stimulează metabolismul într-un mod absolut incredibil, dar cu toții suntem diferiți, așa că ce funcționează pentru o persoană, se prea poate să nu funcționeze pentru noi. Prin urmare, vă prezentăm în rândurile de mai jos 6 moduri sănătoase, dovedite științific, prin care vă puteți stimula metabolismul și pe care le puteți încorpora cu ușurință în rutina zilnică.

Consumați cât mai multe proteine slabe. Una dintre cele mai ușoare metode de a vă stimula metabolismul este prin adăugarea a cât mai multe proteine slabe în regimul alimentar. Deși orice aliment pe care îl consumăm determină accelerarea metabolismului în cele câteva ore necesare pentru digestie, un studiu recent a descoperit că proteina crește rata metabolică mai mult decât oricare alt aliment. Carbohidrații și grăsimile cresc rata metabolismului cu doar 5-10% și, respectiv, 0-3%, în timp ce proteina accelerează metabolismul cu 15-30%. Urda, carnea de curcan și peștele sunt surse excelente de proteine de înaltă calitate, așa că le puteți servi la orice masă din zi. În pauza de lucru, puteți servi masa alături de colegi la un restaurant cu specific meditaranean, unde meniul abundă în preparate pe bază de proteine slabe.

Beți apă rece. Dacă simțiți nevoia să vă hidratați, înlocuiți sucurile cu un pahar cu apă rece. Un studiu a descoperit că 350 de ml de apă rece pot spori temporar rata metabolică cu 30%, deoarece corpul nostru arde energie pentru a încălzi apa până la temperatura internă.

Dormiți suficient. Dacă nu dormiți între 7-9 ore în fiecare noapte, vă puteți încetini metabolismul. Cercetările au descoperit că somnul este strâns legat de procesul metabolic al organismului. Ca urmare, privarea de somn și tulbările de somn pot încetini sistemul metabolic. Dacă doriți să vă accelerați metabolismul, asigurați-vă că dormiți minimul recomandat de 7 ore în fiecare noapte, altfel s-ar putea să aveți parte de efectul opus.

Ridicați greutăți. Ridicarea de greutăți este o modalitate excelentă de a crește rezistența musculară, care, de asemenea, susține metabolismul. Studiile au arătat că mușchii sunt mult mai activi din punct de vedere metabolic decât grăsimile și, astfel, când vă măriți masa musculară, vă accelerați totodată și metabolismul. Ridicarea greutăților este și o modalitate excelentă prin care puteți combate încetinirea metabolismului, consecință care apare adesea după pierderea în greutate.

Consumați ceai verde. Dacă iubiți ceaiurile, atunci veți fi bucuroși să aflați că ceaiul verde stimulează metabolismul. Studiile au descoperit că ceaiul verde crește rata metabolică cu 4% într-o perioadă de 24 de ore, în timp ce un alt studiu a descoperit că ceaiul verde poate ajuta la creșterea arderii de grăsimi cu 10-17%.

Într-un final, dacă doriți să vă accelerați metabolismul, încercați să integrați în programul de exerciții fizice și activități cardio. Din nou, cercetările au arătat că 45 de minute de exerciții energice, cum ar fi ciclismul, pot crește rata metabolică timp de 14 ore. Aceste tehnici simple nu doar că vă vor ajuta să vă îmbunătățiți metabolismul, dar totodată susțin o stare excelentă de sănătate și vă asigură claritate mentală și echilibru comportamental.



Ai ceva de adăugat?...

*