4 metode pentru întărirea imunității primăvara

Sistemul imunitar este un mecanism uimitor cu ajutorul căruia organismul nostru luptă împotriva virușilor sau a diverșilor agenți patogeni care ne pot îmbolnăvi. Însă, pentru ca el să funcționeze cât mai eficient, uneori este necesar să-l sprijinim. Un astfel de moment este primăvara,  când imunitatea noastră este în general mai slăbită. O iarnă lungă și friguroasă  poate fi solicitantă pentru organismul nostru.

4 metode pentru intarirea imunitatii primavara

Odată cu venirea primăverii, nenumărate pericole pentru sănătate pândesc la tot pasul. Printre cele mai comune se numără alergiile și răcelile. În plus, corpul trebuie să se obișnuiască din nou cu o cantitate de lumină mai mare și cu o temperatură mai ridicată, toate aceste aspecte fiind solicitante. În această situație, un sistem imunitar slăbit nu va putea oferi protecția necesară organismului. În schimb, un sistem imunitar puternic ne va ajuta să ne bucurăm în voie de primele raze de soare. Apare întrebarea: care sunt cele mai eficiente metode pentru întărirea imunității?

Consumul de alimente naturale

Un aliat eficient este natura, care ne oferă nenumărate resurse în acest sens. Printre primele pe listă se află ceaiul verde, merele și usturoiul.

Consumul ceaiului verde are efecte benefice demonstrate asupra organismului. Acesta conține fitonutrienți care favorizează dezvoltarea bacteriilor folositoare în tractul digestiv și împiedică dezvoltarea celor nocive. Totodată, ceaiul verde conține un antioxidant, denumit EGCG, care are efect anticancerigen. Consumul de ceai verde are, de asemenea, și o puternică acțiune detoxifiantă.

Merele conțin fibre și antioxidanți. Ele reprezintă principala sursă de pectină, o fibră naturală cu multe efecte benefice pentru organism. Conform cercetărilor, consumate cu regularitate, aceste fructe de multe ori considerate banale, au capacitatea de a preveni cancerul, afecțiunile cardiace, de a regla glicemia și de a proteja împotriva gripei.

Usturoiul este unul dintre cele mai puternice antibiotice naturale. Acesta ajută la prevenirea răcelilor și a bolilor gastrointestinale.

La fel de recomandat pentru întărirea sistemului imunitar este consumul castraveților, roșiilor, ciupercilor, ardeiului iute, ghimbirului, rodiilor sau smochinelor.

Curele de vitamine

Curele de vitamine reprezintă o altă metodă de întărire a funcțiilor de apărare a organismului. Acestea vă pot oferi un plus de energie și regla eventualele carențe. Printre cele mai recomandate vitamine se numără C, A, D și E. Cu toate că acestea poat avea nenumărate efecte

benefice, cel mai recomandat este să le luați doar atunci când aveți nevoie, la sfatul medicului sau al farmacistului.

Sportul

Beneficiile sportului sunt frecvent menționate și acest lucru este perfect justificat având în vedere efectele pozitive pe care activitatea fizică regulată le poate avea asupra organismului. Pe lângă faptul că întărește sistemul umanitar și crește rezistența fizică a organismului, sportul este recomandat pentru o bună funcționare a sistemului cardiovascular și reducerea stresului. Iar vremea frumoasă de afară vă oferă un motiv în plus să nu mai amânați decizia practicării unui sport în aer liber.

Odihna

Un organism odihnit este mult mai rezistent decât unul privat de odihnă. Cu toate că fiecare persoană în parte are nevoi specifice din acest punct de vedere, un număr de șapte, opt ore de somn pe noapte este necesar. Nu neglijați acest lucru și indiferent de programul încărcat sau de activitățile pe care doriți să le practicați, asigurați-vă că dormiți suficient.



Ai ceva de adăugat?...

*