3 lucruri pe care trebuie să le știe fiecare vegan

În prezent, există o multitudine de informații despre ce înseamnă un regim alimentar vegan și ce implică un stil de viață vegan. Niciodată nu este prea târziu să începem să consumăm mai multe fructe, legume și nuci sau să adoptăm un regim complet vegan, date fiind beneficiile extraordinare pentru sănătate și pentru mediu. S-ar putea spune că veganismul este sinonim cu o mai bună calitate a vieții, cu longevitatea și cu un nivel ridicat de vitalitate la orice vârstă. Totuși, stilul de viață vegan nu are loc peste noapte. De fapt, cu cât deveniți mai familiari cu provocările veganismului și cu cât vă dezvoltați mai multe strategii pentru a le face față, cu atât vă veți bucura mai mult de toate beneficiile veganismului.

Călătoria vegană nu este una tocmai simplă, dar răsplata este uriașă. În funcție de factorul predominant din spatele motivului pentru care ați decis să deveniți vegani și să evitați produsele lactate și toate alimentele provenite de la animale, trecerea la veganism poate fi mai ușoară sau mai dificilă. În orice caz, totul începe cu etica noastră și cu ceea ce gândim. Unii adoptă un stil de viață vegan pentru că le pasă de animale și de mediu, în timp ce alții sunt mai degrabă interesați de beneficiile pentru sănătate. Este bine să fiți pregătiți pentru mai multe provocări și să vă străduiți să le depășiți în fiecare zi.

Iată doar câteva provocări pe care va trebui să le depășiți pentru a deveni un adevărat vegan:

Consum excesiv de carbohidrați.

Este adevărat că majoritatea alimentelor vegetale conțin mai puțin colesterol și mai multe fibre. Și, de asemenea, un număr mare de vegani au raportat o pierdere semnificativă în greutate imediat ce au adoptat un regim alimentar vegan. Totuși, pierderea și creșterea în greutate ca vegan depind foarte mult de ceea ce alegeți să mâncați. Unii încep să consume foarte mulți carbohidrați, ajungând să se îngrașe rapid. Din acest motiv, este indicat să adoptați o dietă vegană echilibrată dacă doriți să pierdeți câteva kilograme în mod natural.

Prepararea mâncărurilor vegane este diferită.

Pentru a vă adapta la tot ceea ce implică prepararea mâncărurilor vegane este necesar să planificați în avans aproape fiecare masă. În plus, ar fi ideal ca noua dietă vegană să nu fie deficitară în substanțele nutritive de care are nevoie organismul pentru a funcționa corespunzător. Când vă planificați mesele, s-ar putea să observați constant nevoia de a merge la cumpărături pentru a achiziționa produse proaspete și alimente integrale. Există în mediul online mii de rețete vegane pe care le puteți prepara rapid, așa că încercați să vă creați propria carte de bucate cu rețete gustoase și bogate în nutrienți. Mai trebuie menționată și situația în care un singur membru din familie este vegan, în timp ce toți ceilalți consumă carne și alte produse de origine animală. Va trebui să adoptați un plan de masă diferit de toți ceilalți, dar sunt șanse mari ca preparatele vegane să fie garnituri delicioase pentru ceilalți membri.

Dieta vegană poate fi suplimentată cu gustări sănătoase.

În loc să vă bucurați de excesul de carbohidrați sau chipsuri, trebuie să îi acordați timp suficient organismului pentru a se obișnui cu noile schimbări dietetice. În locul chipsurilor și napolitanelor de post, puteți opta pentru batone proteice organice pe care le puteți achiziționa dintr-un megastore farmaceutic online. Batoanele proteice sau batoanele energizante reprezintă o sursă excelentă de nutrienți, care vor echilibra o dietă vegană. În general, batoanele proteice pe bază de plante nu conțin zaharuri adăugate, nici aditivi, OMG-uri sau conservanți. Foarte multe batoane nu conțin nici gluten sau lactoză.

În cele din urmă, a fi vegan nu înseamnă nicidecum totul sau nimic. Mai degrabă, obișnuiți-vă cu ideea că va trebui să învățați și să vă autoeducați în permanență. Planificarea este crucială, deoarece planurile echilibrate de masă sunt cele care vă vor ajuta să rămâneți fideli veganismului.



Ai ceva de adăugat?...

*